Tiyatro, geçmişten günümüze kadar insanlar için pek çok duyguyu karşılayan önemli bir unsur olmuştur. Bu önemi şüphesiz köy meydanlarında anlatmaya ve göstermeye bağlı gelişen oyunlar, tiyatrolar, etkinlikler oluşturmuştur.

Kel Hasan’dan başlayarak Rasim Öztekin’e kadar gelen kavuk temsilcileri tiyatroya hizmet etmiş ve onu bir adım ileriye götürmek için uğraşmıştır.

Kavuk dönemin usta sanatçısında bulunur ve usta zamanı geldiğini düşündüğünde bu kavuğu kendisinden sonra gelen bir sanatçıya emanet eder.

Kavuk ilk olarak Kel Hasan'dan İsmail Dümbüllü’ye geçmiştir.

Daha sonra önce Münir Özkul’a, Münir Özkul’dan da Ferhan Şensoy’a geçmiştir. Ferhan Şensoy ise 2016 yılında Rasim Öztekin’e devretmiştir.

Kendinden önceki kavuk sahiplerinden daha kısa bir süre kavuğa sahip olan Rasim Öztekin geçirdiği kalp rahatsızlığı sebebiyle tiyatroya ara vermişti. Bu sebeple de yeterince vakit ayıramadığını ve kavuk sırasının oyuncu Şevket Çoruh’a geçtiğini duyurdu.

Kel Hasan Efendi’den, İsmail Dümbüllü’ye ardından sırasıyla Münir Özkul, Ferhan Şensoy ve Rasim Öztekin’e emanet edilen kavuğu 20 Eylül 2020 akşamı Harbiye Cemil Topuzlu Açık Hava Tiyatrosu’nda İstanbul Büyükşehir Belediyesi desteğiyle düzenlenen bir törenle Şevket Çoruh’a devredildi.

Tiyatroyu hep bir adım ileriye taşıyan; güldüren, düşündüren,ağlatan, heyecanlandıran oyuncuların emekleri şüphesiz hiç karşılanamaz.

Covid-19'un boş bıraktığı salonların kısa sürede dolması dileğiyle. Kavuk yeni yerinde!