Sanatta, aynı aşkta olduğu gibi, iç güdü yeterlidir. 

''Aşk'' sanatın her alanında edebiyatta, müzikte, resimde, heykelde ve hayatın her noktasında karşımıza çıkan en yoğun duygu...

Sanatın doğuşundan beri işlenmiş olan her tema aşk ile yoğrulmuştur. Bazı tablolarda, heykellerde karşılaştığımız aşk bize kendini o kadar iyi hissettiriyor ki koşup sevdiğimize sarılma ihtiyacımızı ve aşık olma ihtiyacımızı arttırıyor. Aşk nedir üzerine yazılmış binlerce güzel söz binlerce makale, kitap, video bulmak mümkün ama aşkı en iyi anlatan şey bence tablolardır. İki sevgilinin öpücüğü, sarılması, dokunuşları kalbimizde ''o hissi'' uyandıran şeyler.

Sizin için beni en çok etkileyen aşkı hissettiğim birkaç tabloyu topladım. Keyifli okumalar dilerim. Ümit ediyorum ki baktığınız her resim size ''o hissi'' tattırsın.

Magritte, Aşıklar

Magritte' nin bu klasik tablosu üzerine söylenecek çok şey var. Sağ üste gördüğümüz kartonpiyerler ile mekanın bir oda olduğunu söylemek yanlış olmaz. Bir kadın ve bir adamın tutku dolu öpücüğünün üstü bir bez ile örtülmüş. Peki Magritte bu resimde neyi ifade etmek istemiştir? Bazılarına göre her ilişkide bir sınırın olduğunu ifade eden bu resim ilişkilerde kişilerin birbirini ne kadar iyi tanısa da örtük bir yanları olduğunu ifade eder. Bir başka yoruma göre '' Aşkın gözü kördür'' mesajını iletmektedir. Başka bir yorum göre ise aşıkların yüzlerini kapatmak onların birbirini tanımayacağı anlamına gelmez.

Bana kalırsa aşkın doğası gereği gizli bir yönü hep vardır. Duygular ne kadar gizlense de tutku her zaman aşkı ele verir.

Vincent van Gogh, Öğle Molası, 1890

Vincet van Gogh' un aşk ile yıldızının barışmadığını hepimiz biliyoruz. İncelediğimiz her resimde o burukluğu, aşkı arayışını ve sanatını hep aşkla yaptığını görürüz. Bu tabloda da bence aşk ön plandadır. Çalışmanın yorgunluğuyla samanlar üstüne kendini atmış çift kısa bir öğle uykusuna yatmış. Hayat müşterektir olgusu bu resmin teması olabilir. Birlikte çalışan aşıklar yine birlikte dinleniyor.

Holly Warburton, Yürüyen Merdivende bir Çift

Bu benim en sevdiklerimden biri. Holly Warburton bu resmin altına yazdığı açıklamada '' Cuma akşamı gördüm'' yazmıştı. Haftanın son yorgunluğuyla metrodan inip evlerine giden bir çift düşünün, haftayı bitirmenin yorgunluğunu birbirlerine dayanarak birlikte atlatıyorlar.

Dante Gabriel Rossetti, İki Aşık, 1850

bu tablo hüzün dolu bir vedalaşma anı gibi. Erkek kadının alnına tutku dolu bir öpücük kondurmuş ellerini bırakmak istemiyor...

Pierre-Auguste Renoir, Gezinti, 1870

Güzel güneşli bir günde doğanın içinde iki Parisli aşık. Beyefendinin sevgilisinin narin elini tutarak çimlerde yol açması çok kibar değil mi?